söndag 12 januari 2014

Sorterat mönster

har jag gjort i helgen. Jag har även fäst trådar och gjort färdigt disktrasor som skall med till jobbet imorgon.



Pläd virkad av restgarner efter raggsockssticke

Igår kväll, eller rättare sagt i natt, kom jag inte i säng förrän klockan kvart i tre. Jag satt ensam uppe med levande ljus och avstängd TV och stickade och virkade om vartannat. Kvalitetstid! Anledningen att det blev så sent var att jag satte på mig mina nya läsglasögon som jag hämtat tidigare under dagen.



Oj vad stora maskorna blev! Normalt sett har jag progressiva glas (är "halvblind" utan) men nu när jag inte behövde titta upp utan bara på handarbetet gick det bra med läsglasögonen. Jag blev ju inte alls lika trött i ögonen som jag brukar bli.

I helgen har jag även passat på att köpa några nya mönster via Ravelry. Det blev bl a detta

 "Children of the forrest"



och detta som jag har laddat ner gratis


"Candle Flame Shawl"

Nu har jag bara det roligaste kvar: leta garn och sätta igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar