fredag 10 januari 2014

Om jag vinner en miljon,

eller två, vet jag precis vad jag skall göra! Jag ska försöka få tag i en "kasserad" bokbuss och göra om till en ambulerande "stickbuss". Jag ska ha hyllor fyllda av garn, en hörna att sitta och sticka i och bjuda på hembakta kakor och nybryggt kaffe. Tänk att få köra runt och göra små stopp och träffa och dela erfarenheter med andra stick- och virkintresserade. 
Imorgon är det lördag och jag har ju trots allt två lottorader varav den ena gav 137:- i onsdags!
I väntan på att drömmen skall gå i uppfyllelse tänker jag gå på stickcafé på Garneriet i Staffanstorp på onsdag. Jag har aldrig varit där men efter att ha "snokat" runt lite på nätet och läst vad andra tycker så är det väl värt ett besök.
Jag har tänkt att jag skall köpa garn på Garneriet och börja på ett "stickcaféarbete" som jag bara stickar på när jag är där. Mönstret jag skall sticka efter är Solution, en sjal av Kamilla Svanlund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar