lördag 25 januari 2014

ÄNTLIGEN LÖRDAG IGEN!

Efter ännu en veckas arbete och VAM ("vård av make"), som är nyopererad i foten), kan jag sitta i soffan, titta på Nyhetsmorgon och sticka. Jag har tagit vara på varenda ledig sekund och stickat på min klänning som jag köpte garn till förra onsdagen. Har jag tur hinner jag bli färdig på de 13 dagarna jag har satt som mål att bli klar på. Varven blir ju längre och längre ju längre ner på kjoldelen jag kommer. Jag erkänner att det blir lite av en förlust om jag inte är klar och har den på mig på onsdag på stickcaféet på Garneriet i Staffanstorp.
Jag blev i alla fall i förrgår klar med sjalen i Kauni som min svägerska skall få i 50-års present ikväll. Nöjd, mycket nöjd blev jag!





 Ikväll blir det 50-års uppvaktning iförd ny svart blåsa, nya skor och min röda ganska nystickade axelvärmare som är stickad efter ett gratismönster från DROPS.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar