måndag 28 juli 2014

ATT SPINNA PÅ SLÄNDA

är något jag har funderat på ett tag nu. Nu har jag gjort slag i saken men det var inte lätt. Alltså inte att göra slag i saken men att välja slända. Utbudet på svenska sidor är mycket litet. På amerikanska är det däremot mycket större, men när jag väl har hittat någon, den skall ju inte bara vara funktionell utan dessutom vacker, så "shippar" dom inte till Sverige. 
Jag har fått lite råd av min favoritgarnfärgare Gro Lilja på Etsy. Så det blev en slända från Golding, eller rättare sagt ett startkit innehållandes en slända med vikt lagom att starta med, en bok och ull. Så nu väntar jag! Leveranstiden är 3-4 veckor men om jag betalade några dollar extra får jag mitt paket inom 1-2 veckor. Jag har två veckor kvar av min semester så kanske, kanske.....



Nu väntar en kopp kaffe och lite stickning i värmen under druvklasarna med getingarnas surr i öronen. Sämre kan man ha det!

Några timmar senare: Paketet är redan skickat!!! Det känns som om dom sista semesterdagarna kan komma att innehålla en del träning med sländan : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar